Soferii prinsi cu telefonul la volan pot ramane fara permis

Soferii prinsi cu telefonul la volan pot ramane fara permis

Incepand cu data de 12 octombrie, odata cu modificarea Codului Rutier soferii vor plati amenzi usturatoare si pot ramane fara permisul de conducere daca folosesc telefonul mobil in timp ce conduc.

Codul Rutier a fost modificat in sedinta de Guvern din 12 august, iar aplicarea masurilor se va face la 60 de zile de la publicarea OUG in Monitorul Oficial, si din 12 octombrie politistii rutieri vor aplica noile sanctiuni soferilor care nu respecta legea.

Soferii nu vor mai putea folosi telefonul mobil sau dispozitive cu ajutorul carora se pot face inregistrări foto/video in timp ce conduc. Sanctiunea este maximum 725 de lei si 4 puncte de penalizare, insa cei prinsi ar putea ramane si fara permis de conducere.

De ce?

Pentru ca acest dispozitiv are functie de redare foto-audio si iti distrage atentia de la drum!

Tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod, in timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate in miscare, a telefonului mobil sau a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu incalcarea unei reguli pentru circulatia vehiculelor,constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a II-a de sanctiuni, de la 4 la 5 puncte-amenda (de la 580 de lei, la 725 de lei), si cu aplicarea sanctiunii complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Astfel, intra sub incidenta acestor sanctiuni, tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod, a telefonului mobil sau a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu:

– depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– circulatia pe un sector de drum pe care accesul este interzis;

– nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intalnire si pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulatia diurna, pe autostrazi, drumuri expres si pe drumuri nationale europene (E);

– depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– nerespectarea regulilor privind manevra de intoarcere, mersul inapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

– nepastrarea unei distante corespunzatoare fata de vehiculul care il preceda, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

– patrunderea intr-o intersectie atunci cand circulatia in interiorul acesteia este blocata;

– neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului
agricol sau forestier ori tramvaiului;

– nerespectarea regulilor privind depasirea;

– depasirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– circulatia pe sens opus, cu exceptia cazurilor in care se efectueaza regulamentar manevra de depasire;

– depasirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate
metrologic;

– neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune;

– depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic.

Distribuie

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts